nr 73

Födelsedagar

Imon fyller jag 18.
Tycker vi om det?
Nej det gör vi inte.
Borde man tycka om födelsedagar?
Jo det borde man väl.
Varför gör jag inte det då?
Dels för att 18 är en läskig ålder.
Man blir vuxen och får massa ansvar.
Jag vill inte ha mer ansvar.
Jag klarar knappt av det ansvar jag har nu.
Du gör det ju inte bättre heller.
Eller ni gör det inte bättre.
Ni gör det till något stressat, pressat och tvångsaktigt.
Jag blir bara ledsen av det.
Jag tar tid och plats och ni ger mej massa krav
och jag kommer ändå inte kunna göra er nöjda.
Och du
Du är sämst på födelsedagar.
Köp inget alls om du inte hittar något vettigt.
Du gav henne en plastleksak när hon fyllde 18.
Vad kommer jag då få?
Och med tanke på att du absolut inte har någon tid
och inte heller några pengar.
Du vet ju knappt hur gammal jag är.
Blä.
Sad.
Och i år vill jag helst inte slå in mina födelsedagpresenter själv.
Födelsedagar ska inte vara en statusgrej
för att man måste och visa upp släkten.
Det ska va något man gör för att man tkr om någon.
Ni behöver inte göra någonting.
Inte ge mej någonting.
Om ni inte menar det.
Om det inte betyder nåt.

Förstår ni nu?


Jag hatar födelsedagar.

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Grattis i förskott :)!

Jag hoppas du får en bra dag ^^ och så kan du köpa typ vad du vill nu och få massvis med bra jobb det är bra ;D så lite fördelar finns det ju :)

2008-05-15 @ 13:06:52
Postat av: ln

Faktiskt så är det inte så stor skillnad på att fyllar 17 och 18, det blir inte så mycket mer ansvar :)

2008-05-15 @ 17:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0