nr 87

Illamående i huvudet.

Jag ramlar av bussen och
snubblar ut på gatan och en annan
buss får tvärstanna.
Jag tappar saker och fumlar runt.
Jag uppfattar knappt vad ni säger och det
tar evigheter att förstå.
Det är jobbigt och ni är läskiga
för jag är så sjukt lätt skrämd just nu.
Jag stänger in mig i mig själv
och blundar.
Men det går inte ihop
för jag ska hålla kolla på 3000 projekt
och massa annat samtidigt och jag sparkar irriterat
på stenar.
Jag kommer bli en grå gammal kärring
med dåligt humör när jag blir vuxen.
Det är jag rädd för.
Det här blir inte som det brukar
för jag har studsbollar i huvudet.
Besvikelse?
För övrigt!
Vill jag berätta en saga.

Det var en gång en prinsessa som satt fast
i ett mörkt svart slott.
Hon var fasligt uttråkad och satt och snyftade i ett hörn.
Då kom en prins på en vit häst.
Han tog med henne hem till sitt slott i Barnarp och de lekte med djur,
lagade mat och bakade.
De spelade även Worms 4.
Prinsessan var fri och skrattade och log.
Snipp snapp slut
Så var sagan slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0